F.A.Q
Veelgestelde vragen door emigranten

Op deze pagina kunt u enkele van de meest gestelde vragen aan ons vinden. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer uitleg, neem dan contact met ons op.

U moet rekenen op minimaal $ 100,000 eigen geld om te kunnen voldoen aan de visum eisen, m.a.w. de aankoop van het bedrijf. Verder moet u nog rekening houden met kosten als visa, verhuizing, huur van een huis, aankoop auto etc.
Er zijn geen officieel vastgelegde bedragen om aan te toetsen. Het kan ook iets lager zijn, maar ook hoger afhankelijk van het bedrijf dat gekocht wordt.
U kunt de eerste (ongeveer) twee jaar geen lening krijgen van een bank of andere financiële instelling. U moet eerst een zg. Credit History opbouwen. Eventuele mogelijkheden zijn er door een bedrijf te zoeken waarbij de eigenaar een deel van de koopsom in het bedrijf wilt laten als een lening. Indien u een bedrijf koopt met onroerend goed zoals bijv. een motel of jachthaven is het vaak wel mogelijk om een deel van het onroerend goed te financieren.
Nee, een andere visum eis is dat het bedrijf dat u koopt een inkomen genereert van $ 40,000 tot $ 50,000 per jaar. Om daaraan te voldoen komt het in het algemeen er op neer dat u een bedrijf moet kopen van $ 135,000 / $ 150,000 of meer, afhankelijk van het soort bedrijf. Heeft u dus $ 100,000 dan zal de rest gefinancierd moeten worden. Verder heeft u ook nog geld nodig voor de visa advocaat, boekenonderzoek etc. , dit is gemiddeld tussen $10,000 en $15,000
Ja, wij hebben onze kantoren in Florida en kunnen hier de meeste bedrijven aanbieden. Echter via samenwerking met makelaars in de hele VS kunnen wij u ook bedrijven aanbieden in de andere Staten.
In principe niet, maar er zijn enkele uitzonderingen. Indien u er zeker van bent dat u wilt gaan, dan willen wij graag eerst met u rond de tafel gaan zitten om alles te bespreken. Het komt regelmatig voor dat bijv. een van de partners toch niet wilt gaan maar dit niet kenbaar maakt omdat hij / zij niet verwacht dat het mogelijk zal zijn om te kunnen gaan. Overleg dus eerst goed, wat zijn de verwachtingen van Amerika, wat laten we achter (bijv. familie en vrienden) en wat denken we er voor terug te krijgen. Als u zeker bent dat u wilt gaan, neem dan contact met ons op voor een afspraak.
Bij een E2 koopt een een gevestigd bedrijf in de VS onafhankelijk of dat u hier ook al ondernemer was. Bij een L1 neemt een bestaand bedrijf hier in Nederland een bedrijf over in de VS en wordt u 'uitgezonden' door het bedrijf in Nederland om de vestiging in de VS te leiden. Zie hier voor meer info.
Ja, sinds enkele jaren mag dit, voor die tijd was dit niet toegestaan. De eigenaar / investeerder zelf mag niet in loondienst treden bij een ander bedrijf. Waar wel rekening mee moet worden gehouden, het (loondienst) inkomen van de partner mag NIET worden meegeteld bij de visum aanvraag.
De doorsnee business broker is niet geinteresseerd om met internationale kopers in zee te gaan. En als ze al interesse hebben dan weten ze in het algemeen niets over de eisen die gesteld worden voor het verkrijgen van een visum en hoe dit te verwerken in de visum aanvraag. Met ruim 10 jaar ervaring kunnen wij voor u een bedrijf vinden dat voldoet een de visum eisen en het hele traject begeleiden. Benodigd voor de aanvraag zijn o.m. belastingaangiftes van het bedrijf, business plan, financiering (indien nodig) etc.
Wij bekijken alles vanaf het begin zeer uitvoerig en hebben ook contact met de visa advocaat voor toetsing, alvorens er een visum aanvraag ingediend wordt. Tot op heden hebben we een slagings percentage van 100% en hier zaten ook zeer moeilijke aanvragen bij.
Dit is afhankelijk van uw kwaliteiten en uw ervaringen, we willen dit graag met u bespreken. Neem contact met ons op